Synderskan


Jag erkänner, jag har blivit en riktig synderska. Imorse hade vi ingen frukost hemma, och då menar jag verkligen ingen. Inte ens bröd med lite smör på, en klick yoghurt och absolut inte någon frukt. Försökte övertala min mage att den allt fick stå sig till i eftermiddag, men den vägrade och övertalade mig istället att koka upp ett lass snabbmakaroner. Piffade upp min mediokra rätt med lite smör, svartpeppar och örtsalt. Smaklig måltid.

Lagom till lunch kom J hem, med en Budapest längd som hans mormor hade gjort. Det säger sig självt. Framåt eftermiddagen hittade jag till min stora glädje två mycket väl ihopskrynklade tjugolappar i väskan. Hur skulle jag nu spendera dessa älskvärda sedlar? Som den äkta korvälskare jag är hoppade jag glatt av vid Sibylla vid Folkparken, jo - visst var det värt att gå halva vägen hem för en välstekt frensch hot dog från stans bästa gatukök.

Hur gick det här till?

Kommentarer
Postat av: Toastmasterkillen

Din korvsyndare! ;)

2010-02-27 @ 10:05:46
URL: http://www.toastmasterkillen.se
Postat av: Maria

Korv är min drog. Medans andra vill ha en mjölkchoklad tar jag hellre en french hot dog...

2010-03-04 @ 11:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0