Kvällspromenad

 

Tog en kvällspromenad med mina små troll, Eros vad superduktig på alla hundmöten vilket jag har haft problem med i ett par år. Han har blivit nervös och ofta stöddat upp sig och jag har gjort problemet värre genom att titt som tätt ändra träningsmetoder och överföra min nervositet på honom. Men nu känns som att vi äntligen börjar på knyck på hur vi ska göra. Om jag bara kunde släppa min nervositet tror jag han skulle bli lugn som en filbunke. De senaste veckorna har jag satsat på taktiken att korrigera honom om han börjar blåsa upp sig och öst på med belöningar när han gjort rätt. Nu går han glatt vid min sida med superfin ögonkontakt och reser bara lite ragg, kan pipa lite någon gång ibland om vi möter en intensiv hund för att han blir nervös men annars sköter han sig exemplariskt! Snart kan vi succesivt börja minska belöningarna, avstånden och skita i kopplet.

Vennie kändes lite trött tyvärr. Anledning att bli orolig? Vi väntar och ser..

 

Älskade hundar! <3

Himpa : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0