Kvällen gud glömde


Jag skulle göra en het dressing med färsk röd chili i, en strålande idé - dressingen blev jätte god! Men efter att man gjort det går man inte och ställer sig framför spegeln och skrubbar näsan. Hur skitig den en känns gör man bara inte det, inte det just då. Men det gjorde jag. Plötsligt började det sticka i truten på mig, bränna, svida. Det liksom brann i den. Isbitar hjälpte men allra bäst kändes det när riktigt kallt vatten rann över min rödflammiga näsa. Jag gör det bekvämt för mig, sätter mig i badet och låter vattnet skona en del av smärtan. (vilken tur att jag inte kliade mig i ögonen, hade varit rena helvetet). Hur som helst, måste ha sett ganska roligt ut där jag satt och ojade mig under kranen, det blev dessutom sjukt kallt i plurret men kunde inte göra annat än att ynkligt sitta där och vänta ut min stackars brännskadade näsa.

Inte helt oväntat när jag insåg det, kände jag hur en frän rökdoft svepte in över badrummet. Hade helt glömt att jag kokade bönor på högsta värmen inne i köket! Min näsas skrik på hjälp hade fått mig att helt glömma av att jag va i full fart med att laga mat i köket. Jag springer in till köket och mina bönor som nästan hade hunnit brinna upp, kastrullen som var totalförstörd och rummet som nästintill var rökskadat.

Besviken städade jag upp, vädrade ur, gick och la mig. På morgonkvisten skulle jag gå på vårterminens första föreläsning, kändes förvånansvärt kul med en ny kurs att "sätta tänderna i". Men väl framme vid skolan var det dödstyst och jag fick förklarat för mig att föreläsningen var flyttad till nästa vecka för att vi skulle få extra ledigt. Det innebar att jag hade kunnat stanna hemma i Norrköping hos Jens och Vennie en hel vecka till. Galet bittert.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0