Morgonstund har guld i mun

Åt en sånn där underbar frukost i morse, med ägg, apelsinjuice nybakat bröd och yoghurt med frukt, nötter och honung. Utanför sken solen på en klarblå himmel. Det ända som saknades var min underbara pojkvän mitt emot. Inte för att han är den som uppskattar frukost och tidiga mornar, tyvärr. Men han brukar ändå sitt där, med sitt ruffsiga hår och sina kisande ögon.  Helst pratar han inte i ondöan, men om han mot förmodan ska säga nått  knorras det liksom fram i korta stötar. Ju kortare desto enklare. Och som jag uppskattar det! Inte just knorrandet kanske (även om det är förskräckligt sött) utan att han faktiskt sitter där för min skull.





Ge och ta, något som jag tror att många glömmer bort. Att sammansvetsa två liv, olika som lika, är inte helt enkelt alla gånger. Man måste göra sina uppoffringar och visa att man vill att sin partner ska må så bra som möjligt, och det måste vara ömsesidigt. Små saker som egentligen inte är så ansträngande, men enormt värdefulla. J är duktig på de där små detaljerna som får mig att känna mig värdefull. Min underbara, älskade.

Kommentarer
Postat av: alva

Hej snutt!

Jag började skolan idag! trodde bara det skulla vara upprop men det var massa annat också. Mest info iofs, men ändå. herregud jag kommer tappa bort mig på skolan.. här kommer jag, en liten inbiten waldorfare och ska utforska den stora världen på komvux! Haha! Världens labyrint ju.



Saknar dig. PUSS!

2010-01-14 @ 16:39:53
URL: http://whippetfun.wordpress.com
Postat av: cecilie - bloggvärldens mest musikfyllda blogg

mumsigt :D

2010-01-14 @ 16:56:18
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: Lovisa.M

Jag läser din blogg. Hoppas att du har det bra! Var så jättelängesen som jag såg dig sist.

Kram

2010-01-14 @ 17:14:19
Postat av: Elisa

Åh det låter gott!

2010-01-14 @ 18:38:43
URL: http://airaudo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0