En hoppets förmidda


Somnade med en tung pust igår. Efter två dagar i sängen är jag dödstrött på att bara ligga som en platt död fisk. Utan att göra någon nytta, på något sätt har roligt eller alls må bra. Till en början var det faktiskt skönt, men  igårkväll fick jag nog och ringde förtvivlat till J och beklagade mig över att jag behövde hålla till i min misserabelt smutsiga lägenhet, inkluderat mig själv, i flera dagar utan att varken kunna eller behöva gå till skolan. Vad gör jag här? Hade kunnat ligga hemma och få varma pussar på min ännu varmare panna istället. Ja - jag tycker synd om mig själv. Fick några kloka förslag på vad jag skulle kunna underhålla mig med, bla. planera förberedelserna inför öppningen och leta intressanta ställen att besöka i HongKong.

Han känner mig den där lilla filuren, vet vad som väcker mig till liv. För i morse fick jag glatt upp ur sängen stoppade i mig ett par goda mackor, varmt thé och nypressad apelsin & appeljuice. Sen tog jag och Eros en vända till Jula och Eurostop för att innhandla dammsugarpåsar, nya rena (och hela) lakan samt badskum. Väl hemma i full fart med att öppna kartongen till dammusgarpåsarna upptäckte jag till min stora besvikelse att påsarna inte var påsar utan filter. Tar en halvtimma fram och tillbaka till Jula och jag har inte ett uns av energi kvar. Kan inte annat göra än att återta min ställning i sängen, men de resterande dagarna ska jag faktiskt göra någon nytta. Känns ok men långt ifrån bra.

Kommentarer
Postat av: J

Ibland har jag bra idéer.

2010-02-05 @ 15:36:28
URL: http://www.hopethegame.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0