Igår var en blöt dag


Ett enkelt bakslag över lunchen och jag föll, fritt. Det gjorde ont att landa.

Idag vill jag glömma och gå vidare. Men det går inte. Tankarna och känslorna gräver sig runt i min kropp och vägrar lämna mig hur mycket jag än försöker. Idag ville jag helst in vakna överhuvudtaget.

"Jag gråter för dig, för mig och för allt vi sa var vårt
Jag gråter för dig, för mig och för att inget är självklart och mycket svårt
Jag gråter över det fina, det enkla och allt som var rent
Jag gråter för att nu är allt skitigt och kanske också försent
Kunde jag vrida tiden tillbaka, om det stog i min makt
Då gjorde jag så mycket ogort

Men det som är gjort är gjort och kan aldrig försvinna och dö
Så mycket kan växa sig stort, om du så planterar det minsta frö"

-Lisa Ekdahl . Kunde jag vrida tiden tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0