Insikt är första steget framåt


Igår föll jag igen, men inte alls lika kraftig som i veckan. Imorse när jag vaknade var det som att det varit en dröm, kändes en gnutta overkligt.  Måste acceptera att det gör ont och kommer att ta tid. Våga tillåta mig själv att vara svag och visa mig sårbar för att kunna gå vidare. Förstår inte varför jag ska leka starkast i världen hela tiden? Kan inte göra en så enkel sak som att ringa till mina vänner när jag är ledsen och gråter. Skäms och känner mig jobbig. I natt drömde jag att Jossan kramade om mig, betydde jätte mycket. Hoppas det blir av att träffa henne snart, kanske är ett ytterligare steg för att komma vidare.

Tack mina älskade vänner för att ni finns där för mig. Det betyder verkligen jätte mycket. Och tack mamma och J. vad skulle jag göra utan er?


Nu ska jag våga vara svag inför andra på riktigt. Man är starkare då än om man gömmer undan sina känslor, som en klok vän sa. Den här bloggen är en del av det. Dessutom ska jag bli en jävel på att uppskatta allt som får mig att må bra. Lära mig att se det och inte allt mörkt. Livet blir så mycket ljusare då.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är vårt solsken Maria och vi vill ingenting annat än att finnas för dig både när du behöver oss och när du inte gör det, det är vad vi är till för. :)

2010-03-08 @ 17:02:15
Postat av: Anonym

You go girl, jag tror på dig! :)

2010-03-09 @ 19:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0